Naprawa zawieszenia

Serwis zawieszenia

Nowoczesne zawieszenie i układ kierowniczy składają się z wielu elementów, które powinny być okresowo sprawdzane. Uszkodzone amortyzatory, resory, tulejki, sworznie, wahacze lub inna część układu kierowniczego i zawieszenia mogą utrudnić panowanie nad pojazdem, nierówne zużycie opony, stukające odgłosy, nieefektywne hamowanie i niewygodne prowadzenie, co z kolei może doprowadzić do całkowitej utraty kontroli nad pojazdem.

Wymiana amortyzatorów

Uszkodzone amortyzatory powodują znacznie słabszą sterowność auta podczas skręcania i wykazują się mniejszą efektywnością ABS i ESP. Powodują również ściąganie samochodu na boki podczas jazdy po równej prostej drodze. Na nierównej nawierzchni wydłużają drogę hamowania. Występuje większe prawdopodobieństwo powstania zjawiska aquaplaningu i poślizgu na mokrej pokrywie. Warto pamiętać o regularnej kontroli amortyzatorów ze względu na wysokie koszty napraw a także na niebezpieczeństwo, które powodują niesprawne amortyzatory. Aby dokonać kontroli kondycji amortyzatorów należy skierować się do serwisu samochodowego, gdzie zostanie ona oszacowana przy użyciu urządzeń mierzących absorpcję energii przez amortyzator poprzez wymuszenie ruchów sprężania i rozprężania. Jeśli okaże się, że któryś amortyzator jest niesprawny, konieczna będzie wymiana amortyzatorów (tylnych lub przednich). Jeśli więc zauważasz niepokojące objawy w swoim aucie, zgłoś się do nas na kontrolę. Wymiana amortyzatorów – przód i tył – to zadanie dla naszych mechaników. Cena zależna jest zwykle od marki i modelu samochodu. Wymiana amortyzatorów jest konieczna co 100 tysięcy km lub w zależności od stanu dróg jakimi się poruszamy i stylu jazdy kierowcy.

Wymiana końcówki drążka

Końcówka drążka kierowniczego jest istotnym elementem układu kierowniczego, który umożliwia powiązanie zwrotnicy koła z całym układem. W końcówce drążka zawiera się przegub kulowy, który pozwala na ruch zawieszenia koła i skręcanie zwrotnicy w stosunku do przekładni kierowniczej. Jeśli dochodzi do zużycia tego elementu, wyczuwalne są luzy w kierownicy – oznacza to, że konieczna jest wymiana końcówki drążka kierowniczego. Objawami są także hałaśliwa praca układu zawieszenia i słyszalne stukanie podczas jazdy. Gdy już zostanie wykonana wymiana końcówki drążka, niezbędne jest dokonanie geometrii zawieszenia.

Wymiana wahacza

Wahacz jest jednym z elementów układu zawieszenia pojazdów odseparowany tulejami od osi aby zmniejszyć drgania przenoszone z kół na nadwozie. Łączy on zwrotnicę z nadwoziem. Wahacz osiąga powtarzające się ruchy obrotowe wokół stałej osi, po każdym cyklu wraca do bazowej pozycji. W aucie występuje kilka wahaczy, mają one wpływ na ruch kół, co oznacza równorzędną współpracę nadwozia, podwozia i zawieszenia. Bardzo często pękają lub wyginają się. W takiej sytuacji konieczna jest jak najszybsza wymiana wahacza. Cena tej usługi zależy głównie od marki i modelu samochodu


Skontaktuj się z nami

+48 732 777 947

KONTAKT +48 732 777 947